Sann Entreprenör

Jag har hunnit gå två steg utanför dörren när grannen min haffar mig för att tacka för den fina frukten jag hängt på hennes dörr. Sedan är vi igång och samtal i 10 minuter och har spikat in ett kaffeföretag för en affärsidé vi kom fram till🤔
Jag sätter mig i bilen och skrattar för mig själv, nästan varje dag finns en ny affärsidé jag kommer på som jag ger bort till andra, och tänker på en sak min väninna sa till mig en vecka sedan, "Alltså du ser affärsmöjligheter i VARJE situation du är i, en annan hade inte tänkt tanken på hur man kan tjäna pengar i detta" kommer inte ihåg situationen vi var i men hon sa nog något rätt, något jag inte riktigt reflekterat över själv. Sedan dess har jag uppmärksammat varje gång det händer och det är ofta haha...
Synd bara att man inte är mer våglig nog att utföra idéerna istället för att ge bort dem!

Som bilden visar, det är verkligen huvudet på spiken🤔🙄🙌🏻

 

Kommentera här: