Kommunfullmäktige eller AW med Björklund

Ikväll är det afterwork mingel med Jan Björklund och Gulan A från Liberalerna, på Mäster J i Malmö, men samtidigt så är det kommunfullmäktige i Landskrona och som ledamot så måste man göra val mest hela tiden... KF blev det ikväll, Janne-man får mingla med de alla andra underbara som är på plats!

Som en något otålig person med företagstänk som jag är kan det ibland bli riktigt outhärdligt med politiken och dessa KF sammanträden, jag ser gärna att man har en max tid per punkt och "fråga" för att undvika att vi över partigränserna "förgäves" försöker övertyga varandra, vilket ju inte lär ske sådär ofta för att det skulle löna sig. Är man överens så gå över till votering (röstning) bums så är det avklarat och vi kan snabba på processerna och utredningarna. För detta evighets....det tar allt för lång tid mestadels med att komma fram till beslut, ibland kommer beslutet precis lagom tills det är dags att ändra på det igen!

Men det är extremt stor skillnad på hur det går till inom politiken och i vilket företag som helst, det är något jag fått inse och acceptera efter ganska lång tid, 3 år för att vara exakt haha... så om jag tycker att det går sakta och omständigt till så kan jag bara förstå folk utanför politikens väggar hur de känner det! 😩😫😖

Så hälsningar till de minglande människor ikväll från ett kommande KF 👊🏻👌🏼

 

Kommentera här: