Clinton vs Trump

Ja, så var den första livesända debatten mellan Hillary och Donald avklarad och jag ska försöka göra min egen analys av detta.

Låt mig börja med att säga att ingen av dem egentligen är en representabel kandidat för den post de "tävlar" om men....
Hillary skulle få min röst endast för att hon är en kvinna och det är ju inte okej att man tycker så men mer än så i förtroende har hon inte från mig. Hon sa bl.a "travel around ...countries to negotiate peace" ja det där exemplet kanske inte är det mest genialiska, om man tittar tillbaka på hennes historik i just de sammanhang. Hon var även den som fler gånger började med att slå under bältet. Men hon var trots det en bättre debattör, höll huvudet högt, var lugn, saklig och vann debatten.

Trump, det han har mitt förtroende för är att han är en sann entreprenör och har ett business tänk vilket är mer än bra och i behov i politiken idag. Är det någon som kan skapa jobb möjligheter och hålla den ekonomiska sidan i schakt så är det just en person som är entreprenör och business minded ut i fingerspetsarna. Det han loosar mycket på är alla sina grodor, My God vilka dumma saker som kommit ut ur den mannens mun, men jag tror inte att han ärligt tycker så, det är bara en typiskt röd människa som pratar först och tänker sedan. Han tycker om att skapa drama och att irritera folk, vilket ju inte är så smidigt för en blivande president. Men tycker inte man ska underskatta honom för det.

Debatt 1/3 vann Hillary Clinton, to be continued...

 

Kommentera här: